Efort vs. rezultat

”Eu am fost crescută să evaluez după rezultate, nu după cât am muncit. Deci rezultatele contează, știm cu toții cât muncim”. 

Miercuri avem programul de grup 10-10. S-au adunat peste 50 de ore de terapie nutrițională de grup (pentru unii puțin, pentru mine un real curs post-universitar). Am o mare bucurie să pot lucra cu oamenii, să pot descoperi numeroasele laturi umane și scheme comportamentale, cu intenția de a învăța, de a-mi perfecționa tehnica și cu scopul de a avea eficiența ridicată a serviciilor nutriționale oferite.

Programul 10-10 este unul educativ, înainte de toate. Mereu le spun pacienților că dacă sunteți epuizați să învățați nu vă recomand nutriționist Anca Ignat-Sâncrăian. Am avut un pacient lunile trecute care mi-a spus, simpatic, că am un site prea științific și el nu înțelege prea mult. L-am avertizat că este doar începutul și are timp să se răzgândească. Acum chiar descopăr că era doar ”răsfățat în feedbackuri” și își face timp generos pentru o minimă educație nutrițională.

În procesul de slăbire, pacienții greșesc măsurându-și efortul, și nu rezultatele. Unul dintre cei mai disciplinați participanți al programului 10-10, a sugerat diferența aceasta întregului grup: ”Eu am fost crescută să evaluez după rezultate, nu după cât am muncit. Deci rezultatele contează, știm cu toții cât muncim”. 

Efortul este perceput mai mare la persoanele care:

  • au fost obișnuite să se recompenseze prin hrană,
  • consideră că trebuie să-i dai corpului ce cere (confuzie între dorințe și nevoi)
  • nu și-au dezvoltat anterior disciplina,
  • cu o stimă de sine scăzută,
  • au avut așteptarea că procesul de slăbire este cu mult mai simplu. Aici aș dori să menționez un paradox. O parte dintre oamenii cu suprapondere cred că se poate slăbi ușor, doar că ei încă nu au găsit trucul sau specialistul. Din studiile urmărite și din incidența obezității și recurenței, consider că a slăbi este un proces complex și că cel care reușește să obțină o slăbire sănătoasă este meritoriu de laude, tocmai pentru că nu este un proces simplu.
  • au obținut anterior o slăbire rapidă, urmată de o îngrășare, fără a înțelege motivele slăbirii sau a recurenței.
  • cu risc genetic de obezitate sau de senzație de foame accentuată sau pentru preferințe alimentare către polizaharide rafinate și grăsimi,
  • și altele.

Rezultatele procesului de slăbire nu sunt doar gramele slăbite pe zi, pe săptămână sau pe lună. Rezultate sunt și:

  • varietatea alimentelor consumate de legume, de fructe, de carne, de semințe, etc.,
  • varietatea metodelor de gătire,
  • reglarea meselor principale,
  • reglarea poftelor,
  • aportul de elemente esențiale și importante (grăsimi, aminoacizi, minerale, antioxidanți, fibre variate etc.)
  • noțiuni de bază despre alimentație și nutriție,
  • reglarea digestiei,
  • creșterea energiei și a entuziasmului,
  • reglarea ritmului circadian,
  • controlul asupra bugetului pe alimentație și managementul activităților din bucătărie,
  • îmbunătățirea analizelor de sânge,
  • starea că deții controlul asupra greutății personale,
  • și altele.

Înscrierile la programul 10-10 sunt deschise. Când se formează o nouă grupă, se va da startul următoarei ediții. Vă invit să vă aventurați cu încredere: https://casaignat.ro/10-10

Anca Ignat-Sâncrăian

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *