Când experiența inspiră procesul de slăbire

Astăzi un pacient care a reușit să slăbească și să controleze greutatea le vorbește celor la început de drum, din experiența lui.

Desfășurăm în paralel 2 ediții ale programului de slăbire 10 -10: o ediție cu participanți începători și o ediție cu avansați.

Numim un participant avansat pe acea persoană care a absolvit o ediție de începători. La edițiile de avansați se înscriu persoane și după 2-3-5 ani, care doresc să beneficieze de cadrul 10-10, pentru a da kg acumulate în timp. Da, dorim să oferim suport pentru toți absolvenții 10-10. Știm cât de ușor poți lua kg înapoi și cât de necesare sunt grupul, monitorizarea și sesiunile săptămânale (adică programul 10-10).

Invitatul surpriză în programul 10-10

Am invitat în cadrul programului de începători un participant de la ediția de avansați, un om cu experiență.

I.D. a parcursul drumul de la obezitate la normopondere în 2020 (aici puteți citi articolul-interviu din decembrie 2020). A slăbit 30 kg.

I.D. și-a asumat vârsta (post-menopauză) cu probleme pe sistemul osteo-articular și a concurat frumos cu metaboslime tinere, folosind cunoașterea, înțelepciunea și disciplina.

Vă redau mai jos o parte din dialogul de astăzi dintre începători și invitatul nostru cu mai multă experiență în 10-10.

1. Există pericolul de a lua în greutate după slăbire?

I.D.: Dacă iei în greutate până la 5% din greutatea de menținere, după slăbire, nu este tragic. După 10%, trebuie luate măsuri. După ce slăbești, există pericolul de a pica total pe pantă. Dar trebuie să vezi momentul ală când ai ales să lași boii la vale: o înghețată astăzi, una mâine.

Eu cred că este esențial să treceți prin programul de menținere. Este diferit față de programul de slăbire. În etapa de menținere tu vezi prin rotație ce poți mânca, în ce combinații, cât poți… și vei reuși să înțelegi niște limite pentru menținere. Vei sta sub monitorizare până ce vezi că ai autonomie deplină.

Sunt atât de multe varietăți de oameni, de tipologii și fiecare învață cum să își controleze greutatea. Monitorizarea ajută la personalizare și conștientizare. Eu sunt foarte organizată și așa am avut rezultate. Dar fiecare are punctele lui forte și ele trebuiesc folosite.

2. Există vreun regret?

I.D.: Dacă aș fi putut să fac acest program cu 10-15 ani în urmă… Voi sunteți tinere și vă puteți pregăti pentru perioada mea altfel. Puteți preveni mult mai multe.

3. Contează când te înscrii în program?

I.D.: Trebuie într-adevăr să îți alegi perioadă în care te înscrii în program. Când am început eu, în ianuarie 2020, copilul meu plecase la facultate în Anglia, nu mai aveam în casă provocări. Nici acum nu cumpăr nimic din ce mă poate tenta. Am dulapul meu, cu ciocolată neagră, migdale, crackers și să pot să apelez atunci când îmi este greu.

  • Evit să fac cumpărături în supermarketuri, din pandemia am rămas cu comanda online. Merg la ferme, la piață sau în locuri cu alimente alese. Când sunt în etape de slăbire, încerc să nu mă expun unor tentații.
  • Iar când sunt aniversări sau alte ieșiri sociale, încerc să planific, verific meniul restaurantului și mă asigur că am ce alege. Poate pentru voi este pre mult, dar eu la vârsta și metaboslimul meu, mă ajută mult.
  • Am fost în Germania și în Japonia anul acesta și am reușit să nu pun kilograme, dar am avut grijă să respect regulile.

4. Ești mamă, soție, antreprenor…. cum prioritizezi lifestyle-ul acum, ai pus pe un loc important grija pentru nutriție și după slăbire?

I.D.: Trebuie să modifici puțin mediul înconjurător apropiat. Să mai ai un aliat.

Eu o am pe mama cu mine, cu diabet, la 80 plus ani. Fiul meu locuiește în apropiere. Dar soțul meu mă ajută foarte mult. Am avut multe perioade, în care le găteam lor, dar nu în prima lună sau a doua de program de începători. După ce ai rezultate nu vrei să le distrugi. Dar la început, este nevoie de o concentrare mai mare.

  • Ca antreprenor, este o luptă continuă. Nu reușesc să mă potolesc din muncă. Dar am încercat să nu renunț la grija față de alimentație.
  • Ideea este să schimbi discursul, nu că tu ești la regim, ci că tu vrei să mănânci astfel. Este greu să alegi la unele întâlniri unde mâncarea este de proastă calitate. Dar ține de alegerea și de obiectivul tău. Eu vreau să am o bătrânețe frumoasă. Pentru mine asta este motivația adevărată.
  • Chiar dacă ai o provocare mare la firmă, nu merită să renunți la alimentație, ci să integrezi regimul mai ales când ești amenințat de un proiect sau constrâns de timp. Poți să ai unele alimente specifice stresului, dar totuși la un nivel ”legal” în regim. (M. zâmbind spune să fie o contravenție, nu o infracțiune). Nu să mănânci gogoși, ci poate o înghețată.
  • Rutina ajută. Încercați să vă ancorați de acțiunile programului care trebuie făcute zi de zi. Se vor bătători obiceiuri noi sănătoase.

Fiecare își va găsi, într-un program sau mai multe, ce i se potrivește. De exemplu, eu înainte de program eram vegană, astfel am mâncat greu carne. Apoi după problemele osteo-articulare, am crescut aportul de proteine inclusiv prin extract proteic pe lângă consumul minim necesar de proteine din alimentația, iar asta m-a ajutat mult. Asta a fost o conștientizare valoroasă. Programul te învață să ții pasul cu procesul tău evolutiv, nu să te blochezi. Metoda te ajută mult să evaluezi ce îți este potrivit ție și mai ales, ție, celui de astăzi, nu celui de acum n ani.

5. Este o luptă permanentă menținerea la o greutate optimă?

I.D.: Nu este. Sunt frici la început, după ce abia ai atins greutatea dorită. Dar eu vă sfătuiesc să vă schimbați percepția, nu este o luptă, este o cunoștere. Este o perioadă în care înveți să te cunoști tu pe tine.

Când îți dorești ceva, nu te amăgi. Vine un moment în care nu trebuie să te abții, ci să fii convins că tu ai ales, că ai alec conform cu obiectivele tale clar fixate. Ideea este că tu alegi. Este important să știi să te impui, să ai capacitatea de a refuza, de a te ține de obiectiv.

Eu după 4 ani încă mai învăț mult. Îmi plac mult subiectele din programul 10-10, dinamica discuțiilor și experiențele colegilor.

Un program ca 10-10 poate fi și un șoc pentru că se pot răsturna concepte de o viață. Dacă ai capacitatea de a învăța, dacă ți se deschid ochii să vezi că unele convingeri nu mai funcționează sau nu au funcționat poate niciodată, și că programul acesta dă rezultate, se vor dobândi o serie de cunoștințe noi.

Programul permite învățare, care e posibilă doar prin asimilarea de cunoștințe, nu doar audiate. Iar asta cere timp, pe care trebuie să ți-l asumi.

_

La final de articol, vă pot spune, vouă, cititorilor, că este atât de mare recunoștința pentru faptul că cei cu mai multă experiență pot aduce speranță și inspirație, motivație celor aflați la început de drum. Obezitatea nu este a individului, este o boală a societății. Implicarea celor care au reușit să o combată și depun efortul să se mențină în continuare este parte din vindecare.

Ce au simțit începătorii?

”După întâlnirea de ieri, mă simt mult mai motivată.” (I.)

”Fetelor, nu stiu cum simtiti voi, desi tot zicem ca e greu sa ne organizam (si eu ma plang mereu😟) eu azi am mai adaugat un strat la Speranta ca voi avea o viata mai de calitate cu corpul meu (si pe termen lung).

Mi-a placut sa avem “elevi din clase mai mari” si sa imi confirme ce intuisem deja: ca Anca e un “profesor exigent” dar de la care ramai cu lectia invatata pe viata. Sunt asa de optimista! Si asta e, suntem “de nișă” dar o sa fie fain ca o sa fim tot mai multi in “Secta” . O sa ajungem sa ne recunoastem la evenimente 😂
(Toti am avut parte de acel prof aparent fara mila dar foarte foarte bun, care te ridica atunci cand cazi si te cearta atunci cand poti mai mult dar doar te răsfeți ca ti-e comod)”.(M)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

I accept the Privacy Policy