A lăsa boii la vale

http://www.artnet.com/artists/nicolae-grigorescu/car-cu-boi-pe-cale-de-diminea%C8%9B%C4%83-2FXis6ackLOX8VJBhwu06A2

A sări peste mese, a-ti oferi cina ca o recompensă la neputiința de peste zi, a mânca doar carbohidrați rafinați creează un stil de viața nefavorabil sănătății.

Cu o vizită la nutriționist nu se face schimbare. Iar de informații nu duce nimeni lipsă. De ce o persoană devine pacient al cabinetului doar după 3 consultații consecutive, cu respectarea unor repere negociate la prima consultație? Sub ghidare, pacientul poate observa că nu-i este comod, nici intuitiv și nici cunoscut ce are de făcut, dar află de ce face ce face și obține rezultate conform estimărilor, pentru prima oară.

Există o percepție că omul gras trebuie să știe să slăbească singur și mulți ani se străduiește să o facă, cu un efort uriaș. Faptul că aplicăm o ”dietă piratată” de pe internet timp de 3 săptămâni înseamnă:

  1. rezultate nesigure
  2. consecințe neestimate
  3. calitate nesigură
  4. o lipsă de adaptare și personalizare
  5. crearea unui antecedent nefavorabil
  6. convingerea că tu ești altfel/diferit (dar dacă ai avut aceasta convingere, de ce ți-ai administrat un produs adresat tuturor?)

Alege o dietă care-ți oferă contextul de a te descoperi, de a învăța în paralel despre metabolismul tău și despre reacțiile individuale la unele alimente. Într-o dietă optimă, vei avea timp să te ridici mai învățat, cu câteva noțiuni de nutriție elementară, fără a crede că dacă mănânci fără gluten, înseamnă că mănânci sănătos sau dacă separi cartofii de carne, vei slăbi rapid.

Iar când obții rezultate mult muncite prin aplicarea reperelor nutriționale, alături de dieteticianul tău, ia în considerare că etapa de slăbire nu este egală cu etapa de menținere. Ascultă-l până la capăt, până în ziua în care ești stabil în greutatea normală de circa 3-6 luni, în funcție de gradul de obezitate de start. Iar apoi vei avea o poftă teribilă de fructe proaspete, de legume variate, crocante și alese cu atenție, din surse sigure, nu vei simți efortul de a face aprovizionarea, ci vei trăi bucuria că ți-ai adus raiul pe masa familiei tale. Orice etapă neîncheiată corespunzător poate determina recurențe. Dacă astăzi îți permiți o cină târzie, iar în următoarele 3 din 7 zile se repetă acest obicei, consider că încă ai nevoie de un ajutor.

Rămâi sub o ghidare nutrițională până când:

  • te simți stabil pe situația alimentară,
  • nu te simți vinovat dacă mănânci,
  • ai pofte de alimente sănătoase,
  • nu mai ești stresat cu privire la ce alegi să mănânci,
  • te organizezi bine,
  • ai o greutate optimă, de circa 3 luni.

Controlul și disciplina se dobândesc prin exercițiu. Unele persoane vor reuși mai ușor dacă au aceste abilități deja dezvoltate. Pentru cei care lasă boii la vale frecvent, le recomand să își aleagă specialiștii care le promit rezultate, le stabilesc reguli și îi susțin obiectiv până la capăt, oricât de anevoios este procesul.

Anca Ignat-Sâncrăian

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *